Kunstutstillingen «Internet Sucks» tar opp et av nåtidens viktigste samfunnsdebatter, nemlig de negative følgene av et økt digitalt samfunn. Dagens internettbaserte verden skaper en vrimmel av negative påkjenninger. Flere opplever et stadig økende press fra sosiale medier, mobbing, kjøpepress og kroppsfokus, i tillegg til falske nyheter, for å nevne noen.

Kunstutstillingen tar for seg internettets ulike aspekter, både de gode og de vonde. Gjennom kunsten vår har vi forsøkt å tolke dagens negative press fra sosiale medier, nettmobbing og voldsomme filmer på YouTube – et utdrag av elementer vi mener er store utfordringer for dagens unge i et økt digitale samfunn. De siste årene har vi bodd i en browser-verden og vi sitter igjen med blandede følelser, sier Nix Hammer, kunstner BROSLO.

 

Vi ønsker å bygge bro mellom kunst, kultur, musikk og fashion. Vi støtter BROSLO’s verdier og budskap i denne utstillingen. Derfor har vi dedikert hele toppetasjen vår til deres kunst og publikum i en hel måned. Det er viktig for oss å fremme sterke norske kunstnere, ikke minst når de løfter frem viktige samfunnsspørsmål for dagens unge, sier Kenneth Hjertum, fra YME Universe.

Til tross for kunstens alvorlige tematikk har BROSLO en leken stil på samtlige verk i utstillingen. De siste 12 månedene har det kommet flere aktører til studioet vårt og spurt om vi vil lansere virtuelle utstillinger på nett. Men kanskje det er på tide å kjøre mindre av livene våre på nett, og heller flytte det tilbake på fast grunn, sier Jonny Aaseth, kunstner BROSLO. 

Kundene våre vil kjenne igjen kunstnernes edgy budskap og stil, samt YME's coolness. Vi håper våre kunder vil elske plaggene like mye som det vi gjør.
Kenneth Hjertum, YME Universe

YME x BROSLO capsule-kolleksjon

YME lanserer i samarbeid med BROSLO en helt ny capsule-kolleksjon som tar for seg utstillingens tematikk og budskap. Kolleksjonen består av hoodies og t-skjorter med trykk utviklet av BROSLO. Vi er utrolig stolte over å kunne lansere vår aller første kolleksjon i samarbeid med BROSLO. Kundene våre vil kjenne igjen kunstnernes edgy budskap og stil, samt YME’s coolness. Vi håper våre kunder vil elske plaggene like mye som det vi gjør, sier Kenneth fra YME.

YME Universe har utpekt seg som en viktig aktør i retailbransjen, både innenlands og utenlands. Butikken skiller seg ut og fører en rekke limited edition-kolleksjoner, sneaker drops og merkesamarbeid, noe som matcher BROSLO’s ideologi og tidligere utstillinger.

BROLSO “Internet Sucks” inneholder 30 ulike kunstverk, to ulike hoodies og to ulike t-skjorter og vil være utstilt fra 5. – 30. april 2019 i 3. etasje hos YME. Se mer på www.ymeuniverse.com